X סגירה
 

מסלול מושלם - שבוע ימים בין נופיה המרהיבים של אוסטריה: וינה, טירול, זלצבורג, עמק הווכאו

חוויה שלא תשכח: מסלול 7 ימים באוסטריה

ברוכים הבאים, זה עתה הגעתם לשדה התעופה הבינלאומי של וינה שווכאט (Schwechat) בדרכם לטיול קסום ומרתק באחת המדינות היפות ביותר באירופה - אוסטריה. חופשה באוסטריה היא כמו הצצה לחבילת גלויות מרהיבות מהן ניבטים נופים מרהיבים בצבעים עזים של ירוק, טורקיז ופסגות הרים מושלגות, בתי עץ, עיירות מדהימות ועוד.

לכן מומלץ שתכינו את העיניים והמצלמה כי במהלך השבוע הקרוב תבקרו בעיירות ציוריות, אגמים צלולים, מפלים שוצפים, נהרות, ערים מרכזיות, תיסעו בדרכים מהם נשקף נוף עוצר נשימה, תגלו מערת מלח, מערת קרח, רכבלים שיעפילו אתכם לפסגות ההרים, קרחונים אטרקציות וספא מפנק. מוכנים? תחזיקו חזק, יוצאים לדרך...

שירות למטייל באוסטריה: בתי מלון מומלצים | הזמנת אטרקציות באוסטריה | השכרת רכב באוסטריה

מסלול מוינה לחבל טירול וזלצבורג

טיול כוכב או טיול מתגלגל ?

אחת ההחלטות החשובות טרם הזמנת חופשה באוסטריה היא להחליט על אופי החופשה, טיול כוכב בו תבחרו בית מלון אחד או יותר ממנו תצאו מידי בוקר למסלול חווייתי או שתעדיפו טיול מתגלגל, כלומר מידי יום תלונו בבית מלון סמוך לנקודת סיום המסלול וממנו תמשיכו למחרת בבוקר למסלול הבא.

על מנת להגיע להחלטה הנכונה צריך תחילה להכיר את תוואי השטח של אוסטריה. אוסטריה היא פדרציה רחבת ידיים שמורכבת מ-9 מדינות. כאשר המרחק בין נקודה לנקודה בתוך מדינות כמו טירול וזלצבורג יכולות להגיע למאה קילומטר ויותר. מרחק אותו תגמעו בכבישים צרים יחסית (לא כבישים מהירים), מרחק שיכול להגיע לשעה וחצי ויותר ולבזבוז זמן יקר אותו ניתן לנצל בלהספיק ולראות עוד מקומות נוספים.

יחד עם זאת טיול מתגלגל משמעו נסיעה עם כל המזוודות, פירוקן מידי יום והעמסה מחדש על הרכב. לעומת טיול כוכב בו תצטרכו לעשות זאת אחת ליומיים- שלוש.

המסלול שלנו לשבוע ימים באוסטריה מתייחס למסלול מתגלגל ואם בחרתם דווקא בטיול כוכב, תוכלו להגיע מידי בוקר לנקודת ההתחלה של אותו היום מבית המלון בו בחרתם ללון בטירול או באזור זלצבורג.

יום הראשון - מוינה לאזור האגמים דרך עמק הווכאו

משדה התעופה שווכאט בווינה נצא לכיוון אוסטריה תחתית (Towns in Lower Austria) לאחד האזורים המפורסמים והידועים באוסטריה - עמק הווכאו (Wachau Valley). מדובר על אזור סמוך לנהר הדנובה שמציע נופיים של עיירות, מצודות, כרמים ותפריט עשיר של יינות איכותיים.

במהלך הנסיעה מומלץ להתעכב לעצירה קלה (של כשעה וחצי-שעתיים) בעיירה קרמס (Krems) שידועה בזכות מספר היקבים לייצור יין. קרמס היא עיירה עתיקה ותיירותית. הגיעו לרחוב הראשי של העיר העתיקה של קרמס, שוטטו בין הסמטאות, בקרו בשער הכניסה הישן לעיר וכן בחנויות הבוטיק המציעות מבחר עשיר של יינות במחירים מפתיעים במיוחד.

מהעיירה קרמס המשיכו בנסיעה אל העיירה הציורית מלק (Melk), גם בעיירה מלק מומלץ להתעכב לעצירה קלה (של כשעה - שעה וחצי) לשוטט ברחוב הראשי ולהיכנס למנזר הבנדיקטיני (Stift Melk) המפורסם שבנוי על צוק מעל העיירה. מן המנזר נקודת תצפית המשקיפה על כל האזור.

מהעיירה קרמס המשיכו בנסיעה אל עיר המרחצאות האוסטרית באד אישל (Bad Ischl), מומלץ להתעכב בעיר שעה קלה שלאחריה תמשיכו בנסיעה לאחד האגמים היפים ביותר באוסטריה - אגם וולפגנג (Lake Wolfgang) שנמצא ליד העיירה הקסומה והציורית סנט וולפגנג והעיירה סנט גילגן (Saint Gilgen) שם מומלץ ללון באחד מבתי המלון הרבים, כמו גם לצאת בערב לאחד המסעדות המקומיות המציעות תפריט מגוון של מאכלים אוסטריים מסורתיים.

שירות למטייל בוולפגנג: מלונות מומלצים בסנט וולפגנג | הזמן עכשיו שייט אגמים מפנק בזלצבורג

מבט על העיר קרמס - עמק הווכאו אוסטריה

יום השני - אזור האגמים של זלצבורג

איזה שקט, איזה נוף עוצר נשימה, אתמול בשעות אחר הצהרים המאוחרות הגעתם לאחד האזורים היפים של זלצבורג אגם וולפגנג והיום מומלץ לפתוח את הבוקר בארוחה טובה ושיטוט בעיירה סנט גילגן, לקחת את הרכבת (Schafberg Railway) שתעלה אתכם במעלה ההר אל-עבר נקודת תצפית מדהימה, לרכוש כרטיסים לשייט על האגם, לשוטט בעיירות הציוריות סנט וולפגנג וסנט גילגן, להיכנס לחנויות הבוטיק שמציעות מזכרות לתיירים, שעוני קוקייה וכד', כמו גם, לשבת באחד מבתי הקפה או המסעדות וליהנות מהאוויר והשקט.

לקראת אחר הצהרים המשיכו בנסיעה אל הנקודה הבאה במסלול, שם גם מומלץ ללון למשך הלילה - העיר זלצבורג, אחת הערים המפורסמות ביותר בעולם ומקום הולדתו של מוצארט. בשעות הערב והלילה העיר העתיקה של זלצבורג הופכת לאחד המקומות היפים.

צאו לטייל בסמטאות העיר העתיקה של זלצבורג, בקרו באחד מאולמות הקונצרט הרבים והאזינו למוסיקה קלאסית במיטבה. לחילופין בקרו בבית יין מקומי לארוחת ערב מלווה במופע פולקלור אוסטרי עם תלבושות ושירי יודל.

שירות למטייל בזלצבורג: מלונות מומלצים בזלצבורג | הזמנת אטרקציות לזלצבורג | הזמן כרטיסים לקונצרטים בזלצבורג

שייט באגם וולפנג בין העיירה סנט וולפגנג לסנט גילגן

יום השלישי - העיר זלצבורג וארמון הלברון

זלצבורג נחשבת לאחת הערים היפות באוסטריה, עיר של תרבות, אמנות והיסטוריה מרתקת. במהלך היום תוכלו לשוטט בסמטאות העיר העתיקה של זלצבורג, להתרשם מהשלטים התלויים מעל החנויות, להיכנס למוזיאון מוצרט (הבית בו נולד המלחין), לבקר בחנויות שמוכרות שוקולדים וליקרים על שמו וכן לעלות ברכבל למצודת זלצבורג ממנה נשקף נופה המרהיב של העיר.

לאחר שתחצו את הגשר מעל נהר הזלצך (Salzach) מומלץ לעשות הפסקה קלה באחד מבתי הקפה הוותיקים של העיר - קפה זעכר, לבקר בגני מיירבל, שם הוסרטו כמה מהסצנות של הסרט צלילי המוסיקה. שייט בספינת תיירים לאורך נהר הזלצך מומלץ אף הוא. הנהר מהווה את אחד העורקים של נהר הדנובה.

מהעיר העתיקה של זלצבורג המשיכו בנסיעה לאחד הארמונות החווייתיים - ארמון הלברון (Hellbrunn Palace), מדובר בוילה ענקית בסגנון הברוק המוקדם (הארמון הופיע בסרט צלילי המוסיקה כבית המגורים של משפחת וון טראפ האוסטרית עליה מבוסס המחזמר).

האטרקציה שמושכת אליה תיירים מכל העולם ובזכותה ארמון הלברון הפך מפורסם כל כך היא המצאתו של הארכיבישוף מרקוס סיטיקוס שהמציא את "מזרקות שעשועי המים" המצויים בין הפסלים, בריכות המים ומזרקות.

הארכיבישוף שרצה להתלוצץ עם אורחיו נהג לעשות להם סיור בגן הפסלים ובו בזמן לדאוג להרטיב אותם קלות על ידי מתזי מים גלויים ונסתרים שהופכים את הסיור בגן הפסלים של הארמון לחוויה מצחיקה ורטובה במקצת.

לקראת אחר הצהרים המאוחרות תעזבו את העיר זלצבורג בדרך אל העיירה סנקט יוהאן אים פונגאו (St Johann im Pongau), אוסטריה (שימו לב שלא כיוונתם את ה- GPS לסנקט יוהאן אין טירול), בעיירה סנקט יוהאן מומלץ לישון באחד מבתי המלון.

ישנם ישראלים שמעדיפים לעשות את חניית הלילה באחד מהמלונות על גדות אגם צל אם סי (Zell am See), אבל בשנים האחרונות האזור הפך פופולארי בקרב תיירים ממדינות נסיכויות המפרץ ויש כאלו שמרגישים פחות בנוח. לחילופין מומלץ למצוא מקום לינה מרוחק במקצת מן האגם.

שירות למטייל בסנקט יוהן: בתי מלון מומלצים

שעשועי מים בארמון הלברון זלצבורג

יום הרביעי - קרחון קיצנהורן ודרך גרוסגלוקנר

קרחון קיצנהורן (Kitzsteinhorn) מתנשא לגובה של 3,029 מטר והעליה אליו נעשית בשלושה שלבים - באמצעות רכבלים סגורים. יחד עם זאת, ישנם גם חובבי טרקים שעושים את כל הדרך התלולה מעלה אל הקרחון ברגל או עם אופניי הרים.

בקצה הקרחון תמצאו נקודת תצפית מדהימה על אזור זלצבורג, בית קפה ואפשרות לגלוש על השלג שנשאר בדרך כלל בפסגת הקרחון גם לאורך חודשי הקיץ החמים. הביקור בקרחון יכול לקחת כשעתיים-שלוש לרבות זמני ההמתנה לרכבל.

מקרחון קיצנהורן המשיכו בנסיעה לאחד הכבישים היפים ביותר באוסטריה. דרך גרוסגלוקנר (Großglockner) שמוביל בסופו אל הפסגה הגבוהה ביותר בהרי האלפים האוסטרים שמתנשאים לגובה של 3798 מ'. הנסיעה לאורך הכביש המפותל רצופה בנופים מרהיבים של פסגות הרים מושלגות משולבים בצבע האפור של האזורים בהם השלג נמס. הנסיעה לאורך הכביש מומלצת מאוד.

מדרך גרוסגלוקנר תמשיכו בנסיעה אל חבל טירול והעיירה הציורית קיצביל (Kitzbühel) בה מומלץ להתעכב לשעה-שעתיים, לשוטט בין הסמטאות הקסומות של העיירה הטירולית המדהימה הזאת ואף לקחת בחשבון את האפשרות ללון בה את הלילה באחד מבתי המלון או הצימרים.

במידה והגעתם לעיר קיצביל בשעות הצהרים מומלץ להמשיך בנסיעה אל המוזיאון המדהים עולם הקריסטלים של סברובסקי (Swarovski Crystal Worlds) שנמצא סמוך לעיר אינסברוק בטירול. בעולם הקריסטלים תערוכה מרתקת של מייצגים מעוטרים באבני סברובסקי הכוללת פסלים, מייצגים של אור, תנועה ועוד.

בסיום הביקור במוזיאון מומלץ להמשיך בנסיעה לעיירה מוטרס (Mutters) שנמצאת מרחק נסיעה של 10 דקות מבירת טירול - אינסברוק. בעיירה מוטרס בתי מלון בוטיק, צימרים בהם מומלץ לבלות את הלילה.

שירות למטייל בטירול: מלונות מומלצים בעיירה מוטרס | הזמנת אטרקציות בטירול

קרחון קיצנהורן בזלצבורג

יום החמישי - העיר זיפלד ומתחם הספא אקווה דום

הבוקר בעיירה מוטרס בטירול רגוע, שליו ושקט. אחרי ארוחת הבוקר תמשיכו בטיול בטירול אל אחת מעיירות הנופש המפורסמות זיפלד (Seefeld). מומלץ להקצאות שעה-שעתיים לשוטט ברחובותיה של העיירה, לראות את הפסל שהוצב בזמן אולימפיאדת החורף שהתקיימה במקום. לצאת לסיבוב עם עגלה רתומה לסוסים ולבקר בחנויות המזכרות הפזורות לאורך רחובותיה של העיירה.

מהעיירה זיפלד תמשיכו בנסיעה אל אימשט (Imst) שם תוכלו לחוות את אחת ממגלשות הערים הארוכות ביותר בחבל טירול. אל המגלשה תעלו בעזרת רכבל פתוח ומלמעלה תוכלו לגלוש מטה ולהרגיש את האוויר הצח והקר של טירול. זאת חוויה מטורפת ומומלץ לא לוותר עליה.

ממגלשת ההרים תמשיכו בנסיעה אל המוזיאון הפתוח של האדם הקדמון (Ötzi Dorf), שם תוכלו ללמוד מיהו האדם הקדמון, באילו כלים הוא השתמש ואיך הוא חי באזור הקר של הרי האלפים האוסטריים. המוזיאון מרתק ומהווה אטרקציה גם למבוגרים שבחבורה.

מהמוזיאון הפתוח תמשיכו בנסיעה לכיוון האקווה דום (Aqua Dome) מתחם ספא מפנק שאסור לפספס. באקווה דום בריכה פנימית מחוממת, כמו גם קערות מים ענקיות מחוממות הנמצאות למרגלות ההרים הגבוהים. שווה מאוד להקצאות לפחות שעתיים שלוש ולבלות במתחם. (יש להצטייד במגבות, אחרת תאלצו לשכור מגבות במקום).

לאחר שנהניתם מאחד ממתחמי הספא המפנקים ביותר באוסטריה זה הזמן להמשיך לעיירת הסקי זולדן (Solden) שם מומלץ ללון באחד מבתי המלון המפנקים או הצימרים. בלילה תוכלו לבלות במסעדות המקומיות, בברים או סתם לשוטט בעיירה.

שירות למטייל בזולדן: מלונות מומלצים בזולדן

מתחם הספא אקווה דום בחבל טירול

היום השישי - מטירול לעיירה הקסומה האלשטאט

תביטו אל הרי האלפים והפסגות המושלגים, היום תיפרדו מחבל טירול ותצאו חזרה לכיוון ווינה דרך אחת העיירות הקסומות, הדובדבן של אוסטריה וזלצבורג – האלשטאט (Hallstatt). צאו בנסיעה מכיוון זולדן אל בירת טירול אינסברוק, מרכז העיר העתיקה של אינסברוק מעניין וניתן לראות בו ארכיטקטורה מעניינת לצד היסטוריה מפוארת (מומלץ להקצאות שעתיים-שלוש לביקור בעיר).

(אלו מכם שלא הספיקו ביום הרביעי לבקר במוזיאון המדהים עולם הקריסטלים של סברובסקי (Swarovski Crystal Worlds) מוזמן לעשות זאת היום).

מהעיר אינסברוק המשיכו בנסיעה של אחת העיירות היפות ביותר של אוסטריה, העיירה הציורית האלשטאט (מדובר על נסיעה של כשלוש שעות) ולכן מומלץ לעצור לפחות פעם אחת להתרעננות באחת מהעיירות שבדרך.

לקראת שעות אחר הצהרים תגיעו לעיירה האלשטאט ותוכלו לצפות כיצד השמש ששוקעת על העיר והאורות מתחילים לבצבץ מחלונות בתי התושבים. בעיר האלשטאט תעשו את חניית הלילה ולכן מומלץ למצוא בית מלון נחמד בעיירה או בסמוך אליה.

שירות למטייל בהאלשטאט: מלונות מומלצים בהאלשטאט | הזמן מראש אטרקציות בהאלשטאט

הדובדבן של אוסטריה וזלצבורג – האלשטאט

היום השביעי  - מכרות המלח של זלצבורג

היום עולה על העיירה האלשטאט והנופים שנחשפים עוצרים את הנשימה. העיר בנויה על שפת האגם והבתים הצבעונים יוצרים תמונה מושלמת של גלויה. את הבוקר המוקדם תנצלו לטיול קצר בעיירה, בסמטאות בהם מכל זווית מתגלה תמונה אחרת, יפה מקודמתה.

מהעיירה האלשטאט תמשיכו בנסיעה למכרות המלח של זלצבורג (Salzwelten Salzburg) הביקור במכרות המלח הוא חוויה נהדרת ומסקרנת, במהלכה תלמדו איך המלח נוצר במכרות, כיצד כרו את המלח לפני למעלה ממאה שנה. במהלך הטיול במכרה תגלו כי הוא עובר גם בשטח גרמניה ועוד שלל נושאים- מומלץ מאוד.

ממכרות המלח של זלצבורג תמשיכו בנסיעה לכיוון העיירה סנקט פולטן (Sankt Polten) מומלץ להתעכב בה שעה ולשוטט בסמטאות של העיר העתיקה, לפגוש את החדש אל מול הישן. ומשם להמשיך בנסיעה אל העיירה טולן (Tulln an der Donau) השוכנת על גדות נהר הדנובה.

היעד הבא במסלול שלכם היא העיירה קלוסטרנויבורג (Klosterneuburg) בה שוכן מנזר המבצר החדש (Stift Klosterneuburg), נקודה שבהחלט שווה לבקר בה ולהקדיש לה שעה-שעתיים לפחות.

מכאן הדרך לעיר ווינה קצרה מאוד, מומלץ ללון באחד מבתי המלון בעיר. במידה ויש לכם יום-יומיים-שלושה נוספים זה הזמן שלכם לטייל וליהנות מאחת הערים היפות של אירופה. וינה עיר של תרבות, אמנות והיסטוריה. רוצים לקבל מסלול לימים בהם תשהו בווינה – כנסו למתכנן המסלולים החינמי שלנו באתר וינה ותוך מספר דקות תוכלו לקבל מסלול מותאם אישית.

שירות למטייל בוינה: מלונות מומלצים בוינה | הזמנת אטרקציות בוינה | הזמנת כרטיסים לקונצרט בווינה

 

 

כתבות שאולי יעניינו אותך