X סגירה
 

חופשה בבודפשט

בודפשט על קצה המזלג

לא בכדי מכונה בודפשט, בירת הונגריה, כ-"פאריז של מזרח אירופה". העיר המרהיבה הזו משמשת כמרכז התרבותי, האינטלקטואלי והכלכלי של הונגריה. זוהי עיר ענקית בת למעלה מ- 1,700,000 תושבים החיים משני עברי נהר הדנובה המפורסם. חלק אחד נקרא "בודה" והוא איזור הררי יותר ואילו החלק השני נקרא "פשט" והוא מכיל את מרבית מחוזותיה של בודפשט. במאמר הבא חופשה בבודפשט תמצאו את כל המידע על העיר

מצודת הדייגים בבודפשט

לאחר היסטוריה ארוכה ורבת תהפוכות הגיעה בודפשט אל המאה ה-21 אחרי שנים של שקט שאפשרו לה להתפתח ולהפוך ליעד תיירות מרכזי למיליוני תיירים מכל רחבי העולם. העיר מושכת אליה חובבי תרבות שיוכלו ליהנות ממספר רב של מוזיאונים, תיאטראות ובתי אופרה, חובבי ארכיטקטורה שיוכלו לצפות במספר רב של סגנונות בנייה מתקופות שונות בהיסטוריה העשירה של הונגריה, חובבי הרומנטיקה שיוכלו ליהנות מטיול בזמן השקיעה על גשריה המרהיבים של העיר וגם את חובבי הבילויים שיוכלו לבקר במסעדות מצוינות, פאבים ומועדוני לילה הפזורים ברחבי בודפשט.

ההיסטוריה המרתקת של בודפשט

ההיסטוריה של הונגריה ידעה נקודות שיא ושפל שהשפיעו מטבע הדברים בצורה ניכרת גם על בירתה בודפשט. השנים הגדולות של העיר היו בין 1840-1900 בהן הפכה בודפשט למרכז של חיי תרבות, כלכלה ומסחר. בשנים אלו שינתה העיר את פניה בעזרת פרויקטים גדולים בקנה מידה בינלאומי, נחנכו שדרות ענק, נפתחו שווקים ופארקים עירוניים חדשים ונחנך בניין האופרה החדש.

במלחמת העולם הראשונה החלה ההידרדרות של העיר שהגיעה לשיאה במלחמת העולם השנייה שהמיתה חורבן על העיר. לאחר המלחמה השתלטו הקומוניסטים על בודפשט ושלטו בה עד לנפילת מסך הברזל ב-1989. מאז מנסה לאט לאט לחזור העיר לגדולתה ונדמה שבשנים האחרונות היא בהחלט בכיוון הנכון.

בודפשט – גן עדן לחובבי תרבות

בודפשט מציעה מגוון אפשרויות למטייל הבא בשעריה. תוכלו לבקר בכנסיית מטיאס (Mátyás Templom) המרהיבה. זו כנסייה הבנויה בסגנון גותי, בטירת בודה המרשימה או במבצר הדייגים (Fishermans Bastion) המושך אליו תיירים רבים.

חוויה נוספת שאסור לפספס בבודפשט היא ביקור בבית האופרה (Budapest Opera House) המפורסם המכיל 1200 מקומות ישיבה. אולם האופרה מעוצב בסגנון המרהיב של הרנסאנס וקירותיו מעוטרים בעלים העשויים זהב 24 קראט.

תוכלו לבקר גם בבית הכנסת דוהאני (Dohány utcai Zsinagóga) המכיל 3000 מקומות ישיבה בשלוש קומות ונחשב לגדול באירופה. בסמוך אליו תמצאו מוזיאון קטן שיעשיר את הידע שלכם בנוגע ליהודים בהונגריה בתקופת השואה.

תוכלו לקפוץ גם לשוק הגדול של בודפשט ולהתפעל מהריחות והצבעים שהוא מציע, אטרקציה המושכת אליה תיירים מכל העולם.

המרחצאות של בודפשט - חובה בכל ימות השנה

בודפשט – שלווה לגוף ואוכל טוב.

בודפשט מציעה לתייר גם סצנת מרחצאות שנותרה כזכר ל-150 שנות שלטון טורקי בהונגריה. גולת הכותרת שלהם נמצאת במרחצאות גלרט הפועלים מאז שנת 1908 ומציעים מרחצאות המצויים בתוך בניין היסטורי מפואר ומשלב בין מסורת ספא עתיקה לטיפולים חדשניים.

ומה לגבי אוכל? פה ממש אין מה לדאוג. רחובות בודפשט מלאים במסעדות ובתי קפה שיציעו לכם טעימה מן המטבח ההונגרי. תוכלו להתחיל עם מרק אלאסלה (מרק דגים מתובל בפפריקה כמיטב המסורת ההונגרית), להמשיך עם גולאש עסיסי ולקנח בבלינצ'ס הונגרי מתוק. בלילה תוכלו למצוא פאבים ומועדונים רבים במגוון סגנונות ולשלל גילאים.

אז באמת שכל דקה של היסוס מיותרת, ארזו לכם מזוודה וצאו לדרך – בודפשט היא היעד הבא שלכם לחופשה.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך