X סגירה
 

תחבורה באמסטרדם

הכל על תחבורה באמסטרדם

קל מאוד להתמצא ברשת התחבורה של אמסטרדם, בין אם אתם מתגוררים בעיר ובין אם הגעתם רק לביקור של כמה ימים. העיר מרושתת בקווי תחבורה ציבורית – אוטובוסים, חשמליות ורכבות, כמו גם בנתיבי אופניים ורשת התעלות המפורסמת, שגם בעזרתה תוכלו לחצות את העיר בקלות. הנה כמה טיפים על תחבורה באמסטרדם.

תחבורה באמסטרדם, בתמונה: טראם - חשמלית באמסטרדם

אופניים באמסטרדם

לא צריך לבלות זמן רב באמסטרדם כדי להבין שאופניים הם חלק בלתי נפרד מהנוף המקומי. הורים רוכבים עם ילדיהם ועם סלי קניות על אופניים, אנשי עסקים רוכבים על אופניים בדרכם לפגישות, וחבורות צעירים על אופניים בדרכם לבילוי לילי. היתרון הוא ברור – לא צריך להיתקע בפקקים (וגם אם יש כאלה בנתיבי האופניים, הם קצרים בהרבה מאלו שבנתיבי הרכב), הרבה יותר קל למצוא חניה (אם כי במרכז העיר גם אזורי החנייה המיועדים לאופניים יכולים להיות עמוסים למדי).

אם אתם מתכננים שהות ארוכה בעיר, ייתכן ותרצו לרכוש אופניים משלכם. זוג אופניים משומש יכול לעלות בין 50 ל-150 אירו, בכל אחת מעשרות חנויות האופניים ברחבי העיר. אל תתפתו לרכוש אופניים זולים במיוחד מסוחרים ברחוב - אלה ככל הנראה זוגות אופניים גנובים.

לביקור קצר תוכלו להסתפק כמובן בשכירת אופניים, וכך תוכלו לראות את העיר כמו המקומיים תמורת כ- 10 אירו בלבד ליום. באמסטרדם משתרעים 400 קילומטרים של שבילי אופניים, וחשוב להקפיד לא לסטות מהם, לציית לתמרורים ולרמזורים המיועדים לרוכבי אופניים, ובאופן כללי - לרכוב בזהירות, גם עם אתם רואים מסביבכם עשרות רוכבים אחרים שמתעלמים מכל חוקי התנועה, הנתיבים והרכבים האחרים. הם כנראה תושבי העיר, וכדאי לזכור שהאינסטינקטים שלהם טובים משלכם.

תחבורה ציבורית

אם החופשה האידיאלית עבורכם היא חופשה מפנקת ללא מאמצים, יכול להיות שאופניים הם לא בדיוק הפתרון התחבורתי עבורכם. בדיוק לשם כך, פרושה ברחבי אמסטרדם רשת יעילה מאין כמוה של תחבורה ציבורית, המופעלת כולה בכרטיס חכם אחד (OV-Chipkaart, קצת כמו כרטיס ה"רב-קו" אצלנו, אבל יותר משוכלל).

קרוב למיליון איש משתמשים מדי יום בשירותי החשמליות, אוטובוסים, סירות ורכבות, המופעלים כולם על ידי אותה חברה, כדי להתנייד ברחבי העיר. ניתן לקנות כרטיס קבוע במחיר של כמה אירו ולטעון אותו בכל פעם מחדש עבור הנסיעות, או לקנות כרטיס חד-פעמי, שתקף למשך שעה. ניתן גם לרכוש כרטיס משפחתי שתקף עבור 2 מבוגרים ו-3 ילדים או קשישים, במחירים סבירים ליום.

בכל חשמלית תוכלו לקבל מהנהג, ללא תשלום, מפה של כל קווי החשמלית בעיר, שפועלים עד חצות. קווי האוטובוס שבהם תקפים הכרטיסים העירוניים מגיעים גם מחוץ לעיר, ותוכלו לבקר גם בערים השכנות לאמסטרדם עם אותו הכרטיס.

בניגוד לחשמליות, חלק מקווי האוטובוס ממשיכים לפעול 24 שעות ביממה, אם כי במסלולים מעט שונים מהקווים בשעות היום (קצת כמו קווי הלילה בערים הגדולות אצלנו). על היתרונות והפתרונות של שימוש בתחבורה באמסטרדם תמצאו במדריכי מוזה לאמסטרדם : מדריך לתחבורה של אמסטרדם

ואם לא די בכל אלה, הרי ניתן גם כמובן לשכור רכב בעיר ולנסוע לאן שמתחשק לכם. זיכרו להסדיר רישיונות בינלאומיים, לדאוג לביטוח רכב לנהג חדש במקרה ורק קיבלתם רישיון, ולבדוק מראש מחירים ומבצעים.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך