X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
הזמן מלון הזמן מלון הזמן רכב הזמן רכב הזמן טיסה הזמן טיסה הזמן שאטל הזמן שאטל סקי באירופה סקי באירופה ביטוח נסיעות ביטוח נסיעות
X סגירה
 

בריטיש איירווייס חוגגת 80 שנות פעילות בישראל

בריטיש איירווייס משנת 1932 ועד היום :

חברת בריטיש איירווייס הבריטית (לשעבר "אימפריאל איירווייס") החלה את טיסותיה לישראל כבר בשנת 1932, המטוסים היו קטנים ובעלי מנועי "מדחף" (פרופלורים), בחלוף 80 שנה מחזיקה חברת בריטיש איירווייס בצי של מטוסי בואינג 767 אשר שודרגו בעלות של למעלה מ-40 מיליון דולר.

מדובר במטוסים משוכללים בעלי מנועי סילון ההופכים את חוויית הטיסה למפנקת ונעימה יותר, מושבים מרווחים, שירות אדיב ומיטות שטוחות לחלוטין. כל אלו הפכו את חברת בריטיש איירווייס לאחת מחברות התעופה המפנקות והמבוקשות בישראל ובאירופה.

מפגש חגיגי בתל אביב

במפגש חגיגי שנערך בתל אביב אמרה הגב' יעל קטן, המנהלת המסחרית של בריטיש איירווייס בישראל כי החברה רואה מחוייבות ארוכת טווח בשיפור השירות המוענק לנוסעיה. כמו כן ציינה הגב' יעל קטן כי בריטיש איירווייס מפעילה כיום שתי טיסות יומיות בקו שבין תל אביב ללונדון, באמצעות מטוסי בואינג 777 ובואינג 767, חברת בריטיש איירווייס הטיסה אשתקד למעלה מ-250 אלף נוסעים בקו תל אביב-לונדון, וכי ברחבי העולם מטיסה החברה בכל שנה כ-33 מיליון נוסעים.

הטיסה הראשונה נחתה בכינרת

בימינו אנו נהנים משדות תעופה מפוארים, חנויות דיוטי פרי, מיזוג אוויר ולאחרונה עם הפעלת הטרמינל החדש בישראל ניתן לצאת מהמטוס דרך שרוול לאולם הנוסעים, הכול על מנת להקל עלינו, ואולם לפני 80 שנה זה נראה אחרת לגמרי, כאשר בשנת 1932 חברת "אימפריאל איירווייס", אשר הפכה ברבות הימים ל"בריטיש איירווייס" החלה להפעיל קו טיסות מאנגליה לישראל.

הטיסות הגיעו לימת הכינרת נחתו על המים והנוסעים הורדו לחוף בעזרת סירות משוטים.

בריטיש איירווייס בישראל - היסטוריה על קצה המזלג :

בשנת 1932 לפני קום המדינה הבריטים שלטו באדמת ישראל שנקראה אז "פלשתינה" ועל כן היה צורך לשנע את החיילים, התרופות, הבגדים, הנשק ובכירי הממשל שהגיעו לביקור מבריטניה.

הרוב נעשה בעזרת רכבות וספינות מסחר ונוסעים אבל היה צורך להפעיל גם קו אווירי וכאן נכנסה לתמונה חברת "אימפריאל איירווייס", שהפכה ברבות הימים ל"בריטיש איירווייס".

קו התעופה מבריטניה לישראל היה חלק ממערך קווי התעופה למזרח הרחוק וימת הכנרת הייתה אז למנחת התעופה הימי ששימש את מטוסי החברה. מטוסי חברת התעופה היו למעשה סירות אוויריות בשם Scipio S17, אשר יכלו לנחות על מים. כחלק מהקו האווירי עברו המטוסים גם דרך אלכסנדריה ולימסול.

בשנות ה-40' עברה החברה לשימוש במטוסים מתקדמים יותר כגון Vickers Viking ו- Douglas DC-3.

בשנת 1960 החלה החברה לטוס בקו הישיר לונדון-תל אביב וכבר הציעה לנוסעים ליהנות גם משירותי המחלקה הראשונה.

ב-1984 הכניסה החברה לצי מטוסיה בקווים הטראנס אטלנטיים, שני מטוסי קונקורד על-קוליים.

בשני העשורים האחרונים צי המטוסים בקו ישראל-לונדון מורכב כולו ממטוסי בואינג
 

 

כתבות שאולי יעניינו אותך


המלצות ותגובות
כותרת:
שם:
תוכן:
אנא הזן את המספר מאה עשרים וארבע:
מזמינים וחוסכים