X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
הזמן מלון הזמן מלון הזמן רכב הזמן רכב הזמן טיסה הזמן טיסה הזמן שאטל הזמן שאטל סקי באירופה סקי באירופה ביטוח נסיעות ביטוח נסיעות
 

ורשה - Warsaw

מטיילים בורשה - עיר מתחדשת

לעיר ורשה (Warsaw) אולי אין את השיק של לונדון או את האלגנטיות של פריז, אבל מטיילים בורשה יעידו כי חופשה בבירה הפולנית הפכה זה מכבר לאטרקציה המושכת אליה תיירים רבים מכל העולם. העיר שכמעט ונחרבה כליל במלחמת העולם השנייה שיקמה את עצמה בתהליך ארוך ומציעה לבאים בשעריה שיחזור מדהים של העיר העתיקה, אתרים היסטוריים רבים, גלריות, פארקים, מסעדות משובחות ובעיקר – חיי לילה סוערים המושכים אליהם צעירים מכל העולם. ורשה היא העיר הגדולה בפולין ומשמשת כבירתה החל משנת -1596. היא שוכנת על גדות נהר הויסלה ומונה כ- 1.7 מיליון תושבים.

בתי מלון מומלצים בורשה | השכרת רכב בפולין - השווה מחירים | כרטיסים לאטרקציות בורשה

ורשה – היסטוריה שמשאירה סימנים

ההיסטוריה של ורשה היא מראה להיסטוריה של המדינה הפולנית כולה. כבירת המדינה השוכנת על ציר מרכזי במרכז היבשת האירופית סבלה ורשה מעשרות ניסיונות כיבוש ומלחמות, מגפות ושרפות הרסניות, כולם השאירו את רישומם על העיר. לצד אלו ידעה ורשה ימים של פריחה ושגשוג כלכליים ותרבותיים.

ורשה נוסדה במאה ה-9, אך את זכויותיה כעיר קיבלה רק במאה ה-13. לאחר מכן ידעה העיר מאבקי מעמדות קשים בין אציליה למעמד הנמוך שלה. מאבקים אלו הובילו למרד כנגד עשירי ורשה אשר כתוצאה ממנו נולד גוף עירוני חדש בו היו שותפים נציגי כל המעמדות. כ-70 שנים מאוחר יותר הפכה ורשה לעיר הבירה של פולין בפעם הראשונה.

ימי השגשוג הגדולים של העיר הגיעו במאה ה-19. בשנים אלו התפתחה העיר, שפתחה את שעריה אל המודרניזציה, בצורה דרמתית. 

מלחמת העולם השנייה המיטה אסון גדול על הבירה הפולנית שספגה כ-800,000 אבידות והרס רב. לאחר המלחמה החלה העיר בתהליך שיקום שלקח שנים רבות. ניתן לומר כי רק כעת, בתחילת המאה ה-21 יכולה שוב ורשה לחייך וליהנות כמו בימים היפים.

חופשה בורשה – יוצאים לבלות

חופשה בורשה מציעה לתייר שלל אפשרויות. במהלך השנה מאחרת העיר מספר פסטיבלים ובניהם פסטיבל מוצרט, פסטיבל הג'ז הפולני, פסטיבל שופן לפסנתר ופסטיבל למוזיקה בת זמנינו. כמו כן נערכים בעיר פסטיבל הקולנוע היהודי ופסטיבל התרבות היהודי.

חובבי הארכיטקטורה ימצאו בורשה שיחזור מרשים של העיר העתיקה ששוקמה בשנים 1949 ועד 1963. שיקום זה נועד לשחזר את פני העיר הפולנית מתקופות הזוהר שלה. כיכר העיר העתיקה גדושה בבתי קפה ובדוכנים למכירת חפצי אמנות. באותו האזור ניתן למצוא גם את המוזיאון המרתק לתולדות ורשה.

דרך המלך היא השדרה הראשית של ורשה ונחשבת לאחת המפוארות באירופה. היא עוברת מהמבצר המלכותי ועד לארמון לאזיינקי.

חובבי הקולינריה יוכלו ליהנות ממגוון מסעדות שמציעה העיר. מסעדות אלו מספקות היצע רחב של אוכל אתני, אוכל פולני עממי ואוכל בינלאומי.

עם שקיעת השמש תחשוף בפניכם ורשה את חיי הלילה הסוערים שלה המציעים שפע פעילויות, החל ממופעי רוק וג'ז, דרך רסיטלים ועד למועדוני ריקודים ופאבים שטופי זימה.

טיסות לורשה יוצאות מישראל בצורה ישירה או דרך יעד אחר באירופה ואורכות כ-5 שעות. ישנן מספר חברות המפעילות טיסות לורשה בניהן אל-על, לוט פוליש, טורקיש איירוויס ועוד.

אז אם אתם מחפשים חופשה שתיקח אתכם למסע שמשלב בין עבר מרתק והווה חסר מעצורים -  חופשה בורשה היא הרפתקה שאתם חייבים לנסות.

המלצות ותגובות
כותרת:
שם:
תוכן:
Rating:
אנא הזן את המספר ארבע מאות חמישים ושש:
המומלצים שלנו
כדורגל בברצלונה
לטייל עם הילדים באירופה
מדריכי מוזה - לתכנן את החופשה שלכם בקלות
המוזיאון הלאומי אמסטרדם - Rijksmuseum
ארבעה ימים בצ'כיה וגרמניה - פנינה תיירותית
ביטוח נסיעות לחו"ל
אדינבורו - עיר על חופו של הים הצפוני
המזוודה שלי
היעדים החמים לחופשה מושלמת באירופה: ברצלונה, מילאנו, היער השחור, לונדון, סלובניה
ליסבון - הקסם של פורטוגל